Enjoying life

Kökets pärla - mer än bara matlagning

Soltorkadetomater och mozzarella fylld kycklingfilé inlindad i prosciutto med pasta och en pestokräm

Publicerad 2012-03-27 19:05:11 i Kyckling,

För ett tag sen hade jag en liten middag hemma (jag vet, jag är lite slö på att lägga upp saker just nu), men kyckling freak som jag är så var det självklart att det var det de bjöds på. Bilderna vart ingen höjdare direkt, men maten vart god ;)

Menyn såg ut så här.

Förrätt:
Antipasti
Källarröktskinka, prosciutto, tryffelsalami, ventricina picante, en till salami jag inte kommer ihåg namnet på, oliver, soltorkade tomater, mozzarella, ruccola och bröd.

Varmrätt:
Soltorkadetomater och mozzarella fylld kycklingfilé inlindad i prosciutto med pasta och en pestokräm.

Efterrätt:
Pannacotta med choklad och jordgubbar

Gör gärna pestokrämen ett tag innnan så den får stå och dra sig lite.

Ingredienser för kycklingen 4 pers:
4 kycklingbröstfiléer
1 pkt mozzarella, skivad
8-10 soltorkade tomater
1 kruka färsk basilika

4 skivor prosciutto

Pestokräm:
2,5 dl creme fraiche
4 msk pesto
1 vitlöksklyfta
salt
peppar
en skvätt olivolja
några droppar citron

1. Bryn filéerna så de får lite stekyta.
2. Skär en skåra i dem och fyll med 1-2 skivor mozzarella, soltorkade tomater och några basilikablad. Linda prosciutton runt om.
3. Lägg på en plåt och kör i ugnen i ca 20 min på 200 grader.

Pestokrämen.
1. Häll ner creme fraichen i en skål. Blanda ner peston och riv ner vitlöken.
2. Häll på några droppar citron och olivolja. Smaka av med salt och peppar

Servera med pasta, en sallad och vin :)


Pestokrämen :)


Tyvärr lite mörkt :/ men gott :)

Enjoy :)

Kommentarer

Postat av: MISS ALICIA

Publicerad 2012-04-02 13:59:58

Hej!



Ta jättegärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där hittar du spännande brittiska märken!



Vänliga Hälsningar,

Miss Alicia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela