Enjoying life

Kökets pärla - mer än bara matlagning

Flygande Jacob med cashewnötter

Publicerad 2012-01-07 15:49:06 i Kyckling,

Jag har nämnt det tidigare, kyckling är mitt favorit protein. Därför är de måltiderna efterlängtade :)

Den här gången blev det en flygande Jacob. Det var riktigt länge sen jag åt det och jag hade nästan glömt bort hur gott det var.

Men jag har tagt bort jordnötterna och ersatt dem med cashewnötter. Jag tycker det är godare.

Ingredinenser 6 port:
1 kg kyckling
1 paket bacon
3 bananer
2 dl chilisås
5 dl vispgrädde
1,5 dl cashewnötter
curry
salt
peppar

1. Strimla kycklingfilé och bacon. Hetta upp en stekpanna och stek kyckling- och baconbitarna på medelstark värme. Tillsätt lite curry medan du steker dem. Stek tills filén fått fin färg. (Gör detta i 2-3 omgångar så att det blir lagom mycket i stekpannan.)
2.Lägg över kyckling- och baconbitarna i en stor ugnsform så allt får plats.
3.Skiva bananerna och fördela över kyckling- och baconbitarna.
4.Vispa grädden och blanda med chilisås, tillsätt lite salt, peppar och curry. Häll över och bred ut. Strö över cashewnötterna.

Gratinera i mitten av ugnen 225 grader i 15 minuter.

Servera med ris och en god sallad

 

 

Enjoy :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela