Enjoying life

Kökets pärla - mer än bara matlagning

Mintchoklad kladdkaka

Publicerad 2011-09-30 14:03:33 i Kakor,

Har man inga ägg hemma kan det vara svårt att göra en kladdkaka. Men det går.

Jag gjorde en kladdkaka utan ägg med mintchoklad :)



Ingredienser:
2 dl socker
50 gram smör
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk kakao
1 msk Åre drickchoklad 70 % med mint
1 krm salt
1 dl mjölk
1 tsk vaniljsocker

1. Sätt ugnen på 150 grader. Vispa socker & margarin poröst med 1 msk mjölk.

2. Blanda de torra ingredienserna & tillsätt dessa växelvis med resten av mjölken. Vispa i minst 2 min.

3. Häll i smord & bröad form. Grädda mitt i ugnen i ca. 35-40 min. Låt svalna!

Servera med glass, vispgrädde eller varför inte min favorit - Vaniljsås! :)

Ha en trevlig helg!

Enjoy :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela