Enjoying life

Kökets pärla - mer än bara matlagning

Kasslergryta

Publicerad 2011-09-01 18:37:14 i Grytor,

En maträtt som värker starka minnen är mormors kasslergryta. Något som senare blivit mammas kasslergryta. Men idag är det min kasslergryta.

En rätt som gått i "generationer" har jag nu piffat upp lite och gjort på mitt eget sätt :)

Micke älskar grytor så det är alltid välkommet hemma hos oss :)


Ingredienser:


600 g kassler
1 purjolök
1 röd paprika
1 liten burk skivade champinjoner
1 tsk tabasco - habanero (blir ganska starkt, ha i lite mindre om ni vill ha svagare)
4 tsk curry
4 msk tomatpuré
3 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
2 vitlöksklyftor
1 liten burk annansbitar
svartpeppar
olivolja till stekning

1. Strimla kasslern, skiva purjolöken och grova hacka paprikan. Stek upp dem i olivolja.
2. Tillsätt tomatpurén, curryn och tabascon. Pressa ner vitlöken och tillsätt annanasen. Sänk plattan till mellan värme och låt det stå 10 min. Rör om då och då.
3. Häll i cremefraichen och vispgrädden. Låt stå och puttra i 10 min.
4. Servera med ris och en sallad.

 

 

Enjoy :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela