Enjoying life

Kökets pärla - mer än bara matlagning

St:Patricks Day - Wear it green!

Publicerad 2011-03-17 22:04:35 i Allmänt,

Saint Patrick's Day

För mig har den här dagen alltid varit förknippat med öl. Irlands stolthet:
Guinness!



Men det blir ingen öl för min del idag :)

Istället har jag läst på lite om dagen. Idag är det Irlands nationaldag och dagen firas till minne av skyddshelgonet St:Patrick.

Patrick kom till Irland och tog med sig kristendomen dit. Legenden säger att han även drev bort ormarna från ön.
Som sagt, det är bara en legend men jag väljer att tro på den.
Jag tycker inte om ormar!

Läste en annan rolig grej. St:Patricks day firas inte bara på Irland. Det har även blivit stort i Storbritanien, USA och Kanda.

Men traditionen säger att den här dagen ska man bära något grönt klädesplagg eller accessoar. Är det någon som bryter mot traditionen så får man nypa den personen.

Kul att veta inför nästa år. Då är jag kanske lite mer förberedd.
Får träna upp nypgreppet tills dess ;)

För att undvika nypen kan man ha något av liknande :)



Nu ska här fortsättas plugga.
Ha en jätte bra kväll :)

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela