Enjoying life

Kökets pärla - mer än bara matlagning

Anton Hysén, förebild eller överhypad?

Publicerad 2011-03-10 23:20:13 i Allmänt,

Överallt idag har man läst om Anton Hysén.
Första elitfotbollsspelaren som gått ut med att han är homosexuell.

Oerhört starkt av en sån ung kille och kul att han fått så mycket stöd. Samtidigt ifrågasätter jag stödet, inte stödet i sig för det är något oerhört stort. Men att stödet ens ska behöva finnas där.


Vi är inne på år 2011, homosexualitet blir vanligare, könsoperationer lika så och olika fetischer dyker upp utan någon större anspråkan på det. Så bara för att killen spelar fotboll och är gay så är det en stooor grej.

Jag tycker det är jätte bra att han får den plats i medierna som han får, han öppnar                                   
nya vägar för både unga och äldre fotbollsspelar, men även de som inte utöv ar någon idrott, att slippa leva i en lögn (det kan man väll kalla det?)
Men än en gång, det ska inte behövas. Det borde vara så accepterat och jag tycker att fler redan borde ha kommit ur "garderoben". Men någon ska väll vara den första.

På tal om något helt annat. Anton beskrivs i medierna som elitfotbollsspelare. Han spelar i ett division 2 lag Utsiktens BK i Göteborg.

Är man en elitfotbollsspelare i Sverige om man spelar division 2 fotboll? Då är ju jag också en elitspelare och mitt lag är ett elitlag!

Borde inte vi få lite fler sponsorer och få lite mer plats i medierna då (i alla fall i de lokala medierna)
Visst förstår jag att damfotboll inte lockar lika mycket som herrfotboll. Men vårat lag försöker att förändra damfotbollen. Vi vill få bort tjong-spelet/kort-kort-lång spelet och börja spela/rulla boll. Det är ju inte så att de handlar om stora summor. Så jag förstår inte varför folk är så rädda för att spendera lite pengar på en klubb som sattsar. För att föra in en extra notis i det hela så är det ändå första gången på runt 20 år som Södertälje har ett damlag i den nästnäst högsta divisionen.

Ja, ja. Sånt är livet. :)

På lördag väntar våran andra träningsmatch mot Nyköping. Ska bli riktigt kul faktiskt. Det börjar närma sig nu. En ny säsong, nya lag och en helt ny laganda :)

God natt xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela