Enjoying life

Kökets pärla - mer än bara matlagning

Recept och förlust

Publicerad 2010-05-05 23:07:02 i Allmänt,

Vart som sagt tidigare hemmagjorda köttbullar o pasta till middag.

Jag är ganska kräsen av mig så äter inte sån där fabrikats mat. Vem vet vad de har i köttbullarna? De smakar ändå ingenting, de e broskbitar i dem o de e sega o tugga. Då gör jag heller egna, de tar inte så mycket längre tid och skulle de vara så att jag var tvungen att laga nått snabbt så skulle jag bara äta spagetti eller så skulle jag äta en macka eller två.  Vart riktigt nöjd med dem den här gången o de var riktigt goda.



Ett perfekt recept på hemmagjorda köttbullar (alt. hamburgare) ca 20 st.

500g nötfärs
3 msk vetemjöl
1 ägg
1 halvt riven gul lök
2 klyftor vitlök
soya
kryddor; grillkrydda, svartpeppar och vitpeppar

Enjoy :)

Förlorade tyvär matchen idag med 4-2. Men fy fan va grymt vi spelade. De e svårt o möta ett lag som sparkar bollen o springer, speciellt om de e deras spelstil och den är inövad. Men de e ju stor skilland mellan att sparka boll och spela boll. Men jag är iaf jävligt stolt över er tjejer. Det här var grymt bra!
Matchreferat kommer senare.

Nu ska ja ta de lugnt o bara slappna av. E ledig imorn :)

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela