Enjoying life

Kökets pärla - mer än bara matlagning

Agg mot den lokala tidningen!

Publicerad 2010-05-05 12:13:13 i Allmänt,

Kycklingfilé, fullkorns bulgur, tomat/rödlök/persiljesallad och sweet chili sås. Kan det bli en bättre lunch? Ja om man får äta den hemma i soffan :)

Varit en riktigt kort onödig dag på jobbet. halv 8 till 12. Vad är det för arbetstid? Antingen jobbar ja längre eller så kan jag lika bra vara ledig. Men det förde ju något gott med sig iaf :) Sitter hemma just nu och har precis avslutat lunchen och ska snart hugga in på min fruktsallad!

Har funderat lite idag och haft vidare diskusioner angående fotot i lt i måndags. Varför ska man ta de hemskaste bilderna och sätta ut i tidningen. Om man kollar vad de finns för bilder på killarna så är det snygga, coola och lite ovnaliga bilder. Det kan vara en snygg glidtackling, ett häftigt skott eller en intensiv närkamp. Men de ser ändå inte ut som mongon! De måste ju finnas så kallade "mongo" bilder på dem med. Där man kan tro att ansiktet blivit utsatt för en face warp. Rättvist?

Är det bara Södertäljes lokaltiding som är så eller är det flera andra lokala tidningar runt om i landet som har samma "humor"?

Visst jag fick höra att jag gjorde dagen för många så jag kan bjuda på det. Men om vi snittar så har väll 1 bild av 20 sett ok ut som hamnat i tidningen. Bra snitt va? Det skulle faktiskt inte vara helt fel om de vart en bra bild så man lite stolt kan visa upp den. Speciellt i samband med en vinst. 

Får ta o bjuda på en av bilderna här och hoppas jag gör någon mer glad idag. Annars så får vi hålla tummarna att de blir lite bättre bilder från kvällens match mot Tun. Klockan 8 på Jalla vallen är det första omgången i DM.

Övrig idrott idag är Sveriges U19 landslag i innebandy som möter Lettland och förhoppningsvis får Strumpan stå den matchen :)

Följ matchen via stream här. Den börjar redan 14.10.

Nu ska jag fortsätta plocka lite här hemma. Har tvätt som hänger överallt eftersom att tvättstugor är helt värdelösa och bara snor en massa tid. Ge mig en tvättmaskin nu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela