Enjoying life

Kökets pärla - mer än bara matlagning

Inför Mitt Kök Mässan

Publicerad 2011-09-27 20:05:01 i Tips,

Två år i rad har vi besökt Allt om Mat mässan (som i bytt namn till Mitt kök mässan)

Och så tänkte vi göra i år igen :)



Ska väll vara lite mer konkret och säga att de mest är vin, ost och chark på den mässan men det är en hel del andra också, det är bara de stånden man ser mest av :)

För oss som är vin entusiaster så är det riktigt kul att gå runt där och prata med personer i olika stånd och få lite tips :)

En stån som jag starkt kommer ihåg från första året var Havanna (spirt märket) Det hade ordnat som en liten lounge och gjorde ev an de godaste Mojitos jag druckit (jag älskar mojitos)

Den här mässan hålls i Älvsjö på Stockholms mässan mellan den 10 och den 13 november

En av de absoluta höjdpunkterna på mässan är matmöjligheten!

Kockarnas krog = Ett antal kockar som har en massa fina utmärkelser lagar varsin rätt som man har möjlighet att äta där.

Mer info hittar ni på deras hemsida
Mittkokmassan.se

Så har ni annat planerat den helgen så tycker jag definitivt att ni ska planera om.

Det är verkligen värt ett besök :)

Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela