Enjoying life

Kökets pärla - mer än bara matlagning

Bilder från årets Chokladmässa

Publicerad 2011-10-15 21:38:30 i Tips,

Nu har hela dagen gått och chokladensmaken i munnen börjar försvinna.

Jag har tillsammans med några kompisar spenderat dagen på Chokladmässan.
Vi har haft det riktigt trevligt och ätit massor av (kanske för mycket) choklad.

Det är en riktigt bra mässa, men!
Jo det finns lite men här för mig som besöker mässan för tredje året i rad.

Redan förra året tyckte jag att  själva mässan och antal utställare var färre än året innan och i år tycker jag att mässan verkade mindre än förra året. Sen saknar jag vissa utställare som varit med tidigare i år och jag ställer mig något frågande till vissa som var där i år.

Men som första gång besökare blir man defenitivt inte besviken. Jag ska inte säga att jag är besviken, för det är jag verkligen inte. Jag har fortfarande ätit massor av god choklad och köpt med mig en del hem.
Men jag hoppas att arrangörerna anstränger sig lite mer nästa år.

De har nog slappat lite eftersom mässan växer av sig själv.

Utställningen i år var ju Hattar.
Här är min favorit:



Och de andra bidragen:





Kommer nog besöka mässan nästa år också. Men då måste den vara lite mer än vad den var den här gången.

Här är lite andra bilder från dagen :)



Chokladfontänen var populär :)



RC Chocolat höll på med chokladskulpturer



Ljuvliga praliner



Bolt var också där :)



Chokladmätt!



Det här fick jag med mig hem:

- Biscuit
- Pistaches Fraiches (super god)
- Café Liégeois
- Cointreau
- Café noir
  • Kakao pasta
  • Chokladkaka från Montezuma's, Chilismak
  • Chokladpraliner från Peters, Prosecco-Himbeer
  • Två marsipancigarrer från Bräutigams + två marsipangrisar
    - Calvados
    -Päroncongac
Så nu har jag choklad hemma för ett tag fram över :)
Om det är någon som ska in dit imorn:
Ciggarerna är en perfekt farsdag present :)

Enjoy!

Kommentarer

Postat av: Kemi

Publicerad 2011-10-24 20:37:25

Riktig pudding hon där högst upp vid chokladfontänen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela